Altres llibreries

Imatge
  Python te una gran diversitat de llibreries per a casi tots els àmbits des de la intel·ligència artificial fins a la creació de pàgines webs, bases de dades, creacions de apis fins a xarxes neuronals. Matplotlib Aquesta és una de les llibreries de Python més usades, ja que el seu processament i generador de gràfics són de gran qualitat. A més, et dóna la facilitat de publicar aquestes dades tant de manera física, sota impressió com també digitalment. SQLAlchemy SQLAlchemy és un conjunt d'eines SQL de codi obert i un mapeador relacional d'objectes per al llenguatge de programació Python. Kivy Kivy és un marc Python gratuït i de codi obert per desenvolupar aplicacions mòbils i altres aplicacions multitàctils amb una interfície d'usuari natural. Es distribueix sota els termes de la llicència MIT i es pot executar a Android, iOS, Linux, macOS i Windows. Keras Keras és una biblioteca de xarxes neuronals artificials de codi obert escrita en llenguatge Python. Keras es pot execu...

Com funciona Python?


Una de les principals virtuts de Python es que es un llenguatge de programació molt fàcil d'entendre a simple vista tot i que es pot complicar molt, ja que la seva popularitat ha fet que es torni impossible de comprendre a fons.

Un punt positiu de Python es que el llenguatge es façil d'aprendre degut a la seva simple sintaxis, posem un expemple: edat = 20 aixì es com es pot declarar una variable en python en canvi en uns altres llenguatges com c# seria de la seguent forma: int edat = 20; tot i que no es molt complicat es podria complicar molt més com, int edat;  aquest es un dels punts positius d'altres llenguatges el fet de declarar una variable sense valor en canvi en Python es una mica més complicat perquè això en teoria es podria fer en una classe o millor dit un objecte el qual tu li pots posar propietats es a dir variables que es canvian de forma interna per a cada objecte, exemple:

class Persona:
    def __init__(self):
        self.edat = 20;

Aquest seria un exemple on es declara la variable amb un valor, si no li vulguesim declarar un valor concret seria de les dos seguent formes:

Forma 1
class Persona:
    def __init__(self):
        self.edat: None

Forma 2
from typing import get_type_hints
class Persona:
    def __init__(self):
        self.edat: str


podem veure que no es complica molt però per a una persona principiant li podria resultar complicat reconèixer les abreviatures de els tipus de variables dins de Python. Un altre punt a tenir en compte dins de Python es el fet de la seva velocitat. Comparat amb altres llenguatges com C++, Python es infinitament més lent. Això es degut a la seva simple sintaxis, ja que altres llenguatges utilitzen al final de la línia un ";" però Python utilitza la indentació com a principal eina. Tot i això durant els últims anys Python s'ha tornat una eina molt potent i útil per a les persones que es volen introduir en aquest mon, a més de que s'ha tornat una eina molt útil per a la creació de xarxes neuronals com podrien ser les llibreries Tensorflow o Pytorch, com per a la intel·ligència artificial com podrien ser les llibreries OpenCV o Mediapipe, utilitzades per al reconeixement d'imatges, a més de que OpenCV es una de les llibreries més populars.

Personalment aprendre Python ha sigut amb diferencia la meva millor decisió, per el fet de que aprendre la seva sintaxis m'ha ajudant en gran manera a poder entendre la sintaxis d'altres llenguatges de més alt nivell com podrien ser C++, C# o Java, ja que tot i no ser iguals, la seva forma d'estructurar el codi es semblen molt.


Java
public class Mi_Clase_1
{
    public static void main(String args[])
    {
        for(int i = 0; i <= 12; i++)
        {
            System.out.print("12 * "+ i + " = " + 12 * i + "\n");
        }
    }
}


Python
class Mi_Classe_1:
    def __init__(self):
        for i in range(13):
            print("12 * "+str(i)+" = "+str(12*i))

app = Mi_Classe_1()

Tot i que a simple vista no es semblen si ens parem a identificar una mica el codi podem veure grans similituds dins del codi, ja que els llenguatges com c# i Java tenen una estructura inicial que no podem canviar si descartéssim això els dos llenguatges es semblen bastant.


Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Pygame

Altres llibreries

Preguntes